Sèculu di scemi !

Quandu eru un pocu più ghjovanu, eru impauritu da u corsu di a Storia. Si dicia chì e cose ùn cambierianu più, chì tuttu l’evuluzioni suciali è ecunòmiche di l’Umanità sò state cumpite, chè u capitalisimu è a demucrazia eranu l’ultimu stadiu di u prugressu d’una civilisazione, chè pocu à pocu, tuttu u mondu acciterà sta scelta è chè u cummerciu internaziunale è a mundialisazione ùn si ponu arristà. U corsu di u XXIismu sèculu fù scrittu nanzu ch’ellu principia. A prufezia di Fukuyama in a so prova A fine di a Storia è di l’ultimu omu paria tutta vera è guasi utopica. Eppure oghje, in u 2019, ùn hè mancu u casu ! Chì benedizzione per a ghjuventù !

Aviu a paura prufunda chè a nostra generazione seria solu spettatore di a Storia, è mai più attore, perchè ùn ci seria nunda di più da fà, solu… campà in un mondu definitu da l’anziani, per mantenellu. Per furtuna, st’ultimi vint’anni anu cambiatu tuttu ! Da l’11 di sittembre di u 2001 à a crisa ecunòmica di u 2008 passendu per a lotta contru à u Statu Islàmicu è l’espansione militare è diplumàtica di a Cina, u declinu inesurabile di i Stati Uniti è forse, di l’Occidente, u cambiamentu climàticu ecc. S’è in u 1991, tuttu u mondu pensava chè l’egemunia occidentale era inevitevule oghje e carte parenu esse ridistribuite frà i paesi. Prove di a Russia per distrughje l’Unione Auropea è a so alleanza incù i Stati Uniti, prove di a Cina di duminà l’Asia, prove di u mondu arabu di rinasce incù una visione religiosa ultracunservatrice di l’Islam, i catalani, i churdi, i scuzzezi chì lottenu per a so indipendenza, ecc.

Forse vi pare stranu di leghje chè stu mondu pienu d’incertezze è di dubiti m’attira, ma pensu ch’hè l’omu hè un animale ch’hà bisognu di realizassi, d’esse u maestru di a so vita è di u so destinu, ùn pò fermà per sempre prighjuneru di u passatu, di un paradigmu impostu da l’anziani. Mi sentu vivu in l’incertezza è in i dubiti perchè hè l’ùnicu mumentu induve l’omu hè u veru maestru d’ellu stessu, ch’ellu pò sprimassi è cumpurtassi senza filtru, ch’ellu ùn hè più prighjuneru di u chiavati chì predefinisce e so pensate è e so scelte.

Pensemu d’esse liberi, fà e nostre scelte di manera raziunale, ma daveru, simu sempre prighjuneru di u nostru ambiu. Difinisce tutte e nostre pensate, è predifinisce l’infurmazioni ch’avemu nanzu di fà una scelta. Infine, a nostra scelta hè u risultatu di u nostru ambiu è dunque, ùn simu liberi.

Ancu s’è issu mondu novu pò impauracci, ci deve fà riflette à propositu di tutte e pussibilità ch’ellu ci dà. Simu i primi spettatori d’una èpica induve tutte e cose anu da cambià radicalmente da quì à cinque o deci anni, micca vinti, trenta o quaranta… U nostru futuru si difinisce oghje !

Allora, noi, corsi, ma soprattutu europei, eredi d’una civilisazione ch’hà marcata per sempre a Storia di l’Umanità, ùn duvemu più esse spettatori di a nostra propria stinzione, da a Cina, a Russia, o di i Stati Uniti. Duvemu piglià u nostru destinu in mane, duvemu, noi a ghjuventù addunisce ci in l’ùnicu scopu di cunstruì una sucetà nova, quella chè in u fondu di e nostre pensate vulemu. Serà solu pussibile s’è ci alzemu contru à stu mondu chì si ne more, stu mondu guvernatu da i vechji chì ci spieganu chè simu sfacciati quandu manifestemu contru à u cambiamentu climàticu, quandu prupunemu soluzioni à prupositu di i sughjetti maiò o vulemu duvintà attori di u cambiamentu suciale o pulìticu.

Simu noi l’avvene, è l’avvene ùn si pò scrive s’è ùn cambiemu e règule, s’è seguitemu à accità e règule imposte da quassù. Duvemu trasgredì e règule, adimbascià u paradigmu induve ci simu imprighjunati, prupone e base d’una sucetà nova per cambià u corsu di a Storia, per apprufità di stu momentu stòricu ch’ùn si prensaterà mai più per noi. Sì, ghjuventù, sia scema, sia creatrice, sia sfacciata, sia ribella cum’è ella sempre fù!

Tocc’à noi.

Lasciate un cummentu ?

Questo sito usa Akismet per ridurre lo spam. Scopri come i tuoi dati vengono elaborati.