![]() |
Nova relazione d’Israele cù i Stati Uniti
U Sicritariu di Statu di i Stati Uniti hà visitatu Israele u 25 di maghju, cù u scopu di sustene u cessate u focu ghjuntu trà u paese è u Hamas. Antony Blinken hà prufittatu ancu di u so viaghju in a regione per travaglià nantu à l’aiutu umanitariu per Gaza, ma ùn hà micca intenzione di cuntinuà i trattativi di pace.
Durante decennii, i dirigenti israeliani è l’elettori anu vistu à Washington cum’è essenziale per a sopravvivenza di u so paese. Mentre Israele beneficia sempre in gran parte di l’aiutu di i Stati Uniti, l’analisti credenu chì u paese possa avè ottenutu una autonumia efficace di rispettu à i Stati Uniti per difende si da per ellu.
Mentre i Stati Uniti anu ancu una certa influenza, cum’è in tutti i paesi induve furniscenu armi è sustegnu diplomaticu, forse anu passatu u puntu induve Israele hè capace è dispostu à fà ciò chì li piace. Precedentemente dipendente da l’arme americane, Israele produce oghje assai armi à livellu naziunale.
Stu cambiu di pusizione vene d’una fazione di i Democratichi è attivisti di manca, indignati da u trattamentu israelianu di i Palestinesi è da u bombardamentu di Gaza, mette in discussione u cunsensu di longa data di Washington nantu à Israele – ancu se diminuendu, u numeru d’Americani chì sustenu à Israele ferma sempre maghjuritariu.
Pè leghje l’articulu Tempi nantu à u cunflittu israelo-palestinianu.
U pirattu di u volu Ry49ir FR4978 à Minsk
U 23 di maghju, l’autorità belarusse anu furzatu un avianu civile à fà un sbarcu d’urgenza in Minsk. L’aviò hè statu ubligatu à sbarcà cù u pretextu di una presunta minaccia di bomba.
- Dui di i passageri di u volu, Raman Pratasevich, ghjurnalistu freelance belarussu è cofundatore di u canali d’uppusizione Nexta, è Sofia Sapega, una cumpagna di u sgiò Pratasevich, sò stati detenuti da l’autorità belarussa.
- U canale Nexta hè statu un fonte maiò d’infurmazione indipendente per i belarussi, è Pratasevich hà dinunziatu a viulazione di i diritti umani di u regime. Campa in esiliu in Polonia è in Lituania dapoi u 2019 per scappà di l’accuse criminali è avà fà fronte à a una putenziale pena di morte.
- Dapoi l’elezzioni presidenziali cuntroversati di u 9 d’Aostu 2020 è pruteste chì seguitonu, u guvernu hà messu in opera una severa ripressione di l’uppusizione è di l’ultimi media indipendenti in Bielorussia, in particulare in l’ultime settimane. Protasevich hè statu aghjuntu à a lista di “individui implicati in attività terroriste” in Belarussia l’annu scorsu. A Bielorussia hà chjamatu ancu i canali Telegram Nexta è u so logò “estremisti” è hà urdinatu u so bloccu.
Nutizie d’ultima ora
- A China hà sbarcatu cun successu un rover in a pianeta Marte in a pianura di Nowhere Land, fendu di u paese un candidatu maiò in ciò chì puderia esse una nova era di cumpetizione spaziale.
- U presidente Biden hà urdinatu à l’agenzie d’intelligenza di i Stati Uniti d’investigà l’urigine di u coronavirus, dumandendu un ampiu rapportu di u guvernu nantu à se u virus hè statu divulgatu accidentalmente da un laburatoriu in Wuhan, in China. Li hà datu 90 ghjorni per riportà.
- I carabinieri anu arrestatu trè omi dopu à un crash di funivia chì hà tombu 14 persone, dicendu chì u sistema di frenata d’urgenza hè statu disattivatu per rimediate à un fallimentu.
- Un tribunale olandese hà decisu chì Royal Dutch Shell, a più grande cumpagnia petrolifera d’Europa, deve fà di più per riduce l’emissioni di diossidu di carbonu. A sentenza rapprisenta un avanzu in u desideriu di un tribunale di dì à e grande imprese chì fà per prutege u clima.
- A giunta militare dirigente di a Birmania hà tombu almenu quattru pueti è hà incarceratu più di 30 dapoi u colpu di statutu di u 1u di ferraghju. A puesia è u dissentimentu sò stati à tempu indissolubilmente legati in Birmania, scrive u nostru currispundente.
- Scherzosu à u principiu, u Dogecoin hè oramai assai pupulare, grazie in parte à Elon Musk. L’occasione di ritruvà in u nostru articulu Tempi nantu à u bitcoin.
- Laurence des Cars, l’attuale direttore di u Musée d’Orsay è u più chjucu Musée de l’Orangerie, diventerà a prima donna à guidà u Louvre in 228 anni di storia.
U “Social Summit” di l’Unione europea
U 7 di maghju, i dirigenti di l’Unione Europea, i so partenarii suciali è i raprisententi di a sucietà civile si sò riuniti in Porto per “rinfurzà u so impegnu per l’implementazione di u Pilastru Europeu di i Diritti Suciali. U scopu: furmà l’avvene di i diritti suciali in Europa. In questa cunferenza anu discuttu cumu stabilisce l’agenda europea di pulitica suciale per u prossimu decenniu è cumu assicurà una risposta à e sfide di u presente è di u futuru senza lascià à nimu senza risorze. E discussioni giravanu intornu à trè duminii principali: travagliu è impiegu, cumpetenze è innuvazione, è u statu di benessere è prutezzione suciale. À a fine di a cunferenza, l’istituzioni europee, i partinarii suciali europei è i raprisententi di a sucetà civile anu firmatu “L’impegnu suciale di Porto. “
Una riunione chì hà marcatu st’incontra era in particulare quella cun u Primu Ministru indianu, Shri Narendra Modi, chì si hè unitu à u summit da Visio-conferenza. L’occasione per l’Europa di rinfurzà u partnership strategicu trà l’UE è l’India, chì si basa annantu à i valori cumuni di a demucrazia, a libertà, u statu di dirittu è u rispettu di i diritti umani. I dirigenti anu accettatu di ripiglià e trattative di liberu scambiu è di principià e trattative nantu à dui altri accordi cummerciali. Anu ancu lanciatu un novu partenariatu di cunnessione. Anu ancu lanciatu un novu partenariatu di cunnessione. À a fine di a riunione, i dirigenti anu aduttatu una dichjarazione cumuna cumpleta. Pudete truvalla nantu à u ligame aghjuntu.
![]() |
U 9 di Maghju, hà marcatu l’apertura di a cunferenza annantu à l’avvene di l’Europa. Cumposta da una seria di dibattiti è di discussioni guidati da i citadini, a Cunferenza per u Futuru di l’Auropa permetterà à tutti in tutta l’Europa di sparte e so idee è aiutà à furmà u nostru avvene cumunu. Sta cunferenza hè una prima: hè un eserciziu demucraticu maiò realizatu à u livellu di l’Europa sana, chì offre un novu spaziu publicu per un dibattitu apertu, inclusivu è trasparente cù i cittadini intornu à un certu numeru di priorità è sfide principali.
L’indipendentistu Pere Aragonès elettu presidente
U 21 di maghju Pere Aragonès hè statu numinatu cum’è novu presidente di a Catalogna, dopu l’elezzioni di ferraghju chì i partiti separatisti anu ottenutu 52% di i voti. Aragonès dirigerà un guvernu di cualizione, cù Junts per Catalunya, è cunterà nantu à u sustegnu parlamentariu di u partitu d’indipendenza di strema manca CUP.
L’ubbiettivi principali di u novu esecutivu catalanu seranu, da una parte, scunfighjà u Covid-19 è invertì l’impattu ecunomicu è suciale di a pandemia è, da l’altra parte, fà per l’indipendenza di a Catalogna. hà accunsentitu à u referendum è ancu à assicurà a liberazione di i prigiuneri pulitichi chì sò scappati à l’esteru dopu à a prova di secessione di u 2017. U guvernu spagnolu di manca di Pedro Sanchez s’oppone cù feroce à e duie rivendicazioni.
L’altre trè priorità principali di u so futuru guvernu sò e pulitiche verde, u feminisimu è l’ugualità suciale. Hè per quessa chì u novu guvernu catalanu averà dui novi ministeri: unu nantu à l’azzione climatica è l’altru nantu à i feminisimi, tramindui guidati da Esquerra Republicana.
L’elezzioni scuzzesi
![]() |
U Partitu Naziunale Scozzese (SNP) hà vintu una quarta elezzione di fila mentre chì u Partitu Verdi Scozzese hà ottinutu u megliu risultatu di a so storia, ottenendu 8 rapprisententi.Analisi di votu : I manifesti di u SNP è di i Verdi si sò impegnati à urganizà un referendum nantu à l’indipendenza sì una maghjurità simplice di deputati sò stati eletti nant’à sta lista. Sta magiurità hè stata chjaramente superata. U SNP hà ancu indicatu a so intenzione di fà u referendum durante a prima metà di a sessione parlamentare, una volta passata a crisa immediata di pandemia. Per sapenne di più.Hè pussibule un referendum? E dumande ghjuridiche sò state poste in certi quartieri in quantu à a cumpetenza di u Parlamentu scuzzese di fà un referendum. In u precedente votu d’indipendenza (2014), u guvernu di u Regnu Unitu hà ghjuntu espressamente à un accordu cù u guvernu scuzzese chì mette a legalità fora di dubbitu. Questu accordu era quantunque limitatu in u tempu. L’attuale guvernu britannicu hà indicatu fin’à avà chì ricuserà di dà l’accunsentu spressu – è dunque a minaccia di azzioni legali ferma. U SNP hà l’intenzione di cuntinuà à seguità u percorsu ghjuridicu è un prugettu di lege di referendum serà presentatu à u Parlamentu in tempu debitu. Truvate l’opera di u Grande Cuntinente nant’à questu sughjettu. CULTURATruvate u prugramma di cunferenze estive in Parc Galea. Circa trenta cunferenze si feranu da a fine di maghju à u principiu di settembre cù ricercatori è scienziati di fama internaziunale. Dui corsi sò particularmente offerti: geopolitica di u mondu, è storia di e religioni. |
![]() |