Site icon Tempi – Attualità è infurmazioni in Corsica è in altrò

A somma di tutt’e collere

A demonstrator holds a french flag among christmas trees during a protest of Yellow vests (Gilets jaunes) against rising oil prices and living costs, on December 1, 2018 in Paris. - Speaking at the Paris police's command centre, French Prime Minister said 36,000 people were protesting across France, including 5,500 in the capital for this 3rd nationwide day of blockade ands demos. (Photo by Alain JOCARD / AFP) (Photo credit should read ALAIN JOCARD/AFP/Getty Images)

À trè ghjorni di a putenziale più putente manifestazione ch’a cinquesima Repùblica hà cunnisciutu, tutt’u mondu si dumanda ch’hà da fà u guvernu per calmà a ghjente.

Marti, u 4 di dicembre, u primu ministru Édouard Phillippe hà annunziatu parechje misure per ripurtà a crescita di a tassa nantu à u Diesel, u prezzu di l’elettricità è a riforma nantu à u cuntrollu tecnicu per e vitture. Mercuri, U presidente Macron annunzia a suppressione di a tassa per l’annu 2019.

Ma avà, pare troppu tardu per prupone isse risposte à un muvimentu di i “gilets ghjalli” chì e so dumande sò avà più impurtante : crescita di 30% di u salariu minimu, ritornu di l’isf è ancu nove elezzioni legislative!

Tutt’u mondu hè surpresu da a putenza di stu muvimentu allora chè l’annu scorsu u guvernu avia pigliatu misure forte senza vera oppusizione. L’alignamentu di pianete ch’avia apprufittatu u presidente Macron hè finitu. A so vulintà di rifurmà u paese senza neguzià, senza cambià di pulìtica ùn pò più cuntinuà cusì. Infatti, Macron s’hè intrappulatu ellu stessu ; e so frase nantu à “quelli ch’ùn sò nunda” chì duvrianu “francà a strada per truvà un travagliu”, sti “galli refrattari” si sò svegliati. Tutte ste rimarche chì sò inaccettabile per un prisidente “babbu di a Nazione” anu, pocu à pocu, distruttu u ligame trà i Francesi è u so presidente. S’hè dinù intrappulatu in a so strategia per rifurmà u paese. Rifurmà lestu, senza neguzià, incù a paura ch’ellu rinculessi u guvernu è ch’ella ùn fussi più pussibule di rifurmà. Hè cusì chè marchja a Macrunia, sta machina maladetta di distruzzione di a sulidarità. Incù stu muvimentu ch’ùn hè piu pussibile di calmà, chì piglia in putenza perchè l’altri galli refrattari cum’è i studienti, l’agricultori è l’altri ghjunghjenu u muvimentu è induve u sustegnu ùn rincula micca u peghju scenario per Macron s’avvicina : a fine di e riforme liberali.

Macron a sà, s’ellu rincula, u so mandatu serà difficiule perchè serà ubligatu di neguzià per rifurmà, perderà u sustegnu di quelli ch’anu apprufittatu di l’annu scorsu è a so figura di Jupiter serà compia. A ghjente averanu capitu chè ci vole à distrughje tuttu in carrughju per fassi sente da u guvernu. S’ellu ùn rincula micca, e cunsequenze di e manifestazioni seranu titanesche. Vale à dì chè l’esecutivu hè intrappulatu in una strada senza bocca. A manifestazione di sabbatu s’assumiglia di più in più à una manifestazione di tutti quelli ch’anu qualcosa contru à Macron, ch’elli sighini di destra o di manca, anarchisti o fascisti, pruletarii o patroni. Insomma, a somma di tutt’e cullere contru à e pulitìche di i 30 anni scorsi.

Un altru prublema di a Macrunia hè chè u guvernu pensa chè i gilets ghjalli volenu neguzià. Hè falsu, stu muvimentu dimostra una cosa fundamentale : a ghjente vole di u guvernu ch’elli piglini in contu e suffrenze di u populu, di a Francia cassoulet, di a Francia di u SMIC, di a Francia di quelli chì devenu pagà à Cofidis o Cetelem tutt’e fine di mesi. Ùn volenu pigliassi per ministri, a sanu ch’ellu ùn anu masters o bascigliè. Volenu campà in un mondu induve i so zitelli camparanu megliu dopu à elli. Hè per quessa chè nisuna neguziazione serà pussibile. Dumandà à i gilets ghjalli neguziatori hè sia una incomprensione suciale di u muvimentu sia una strategia per fà passà sta ghjente per scema. 

Cusì, e misure di u primu ministru ùn calmaranu i manifestanti è una vera presa in contu di stu fenomenu prufondu è di e dumande di i manifestanti hè necessaria s’è vulemu impedì u peghju sabbatu, è i ghjorni ch’anu da vene.

 

Ritrattu di Alain Jocard/AFP.

Exit mobile version