A recente crescita di e truppe russe vicinu à a fruntiera ucraina hà mobilizatu a diplomazia internaziunale è a pressa di fronte à a pussibilità di una invasione russa. Ma a guerra in l’Ucraina orientale dura quasi ottu anni è cuntinuerà quandu i riflettori s’alluntaranu. U triunfu di a Rivuluzione di Maidan in marzu 2014 hà allargatu u distaccu identitariu in Ucraina, è solu cinque ghjorni dopu à destituzione di l’allora presidente Yanukovych, a Russia hà iniziatu l’occupazione di Crimea, in u meziornu di u paese, è compie l’annessione in menu di trè settimane. Altre regioni di u meziornu è l’Ucraina orientale si rivolta in uppusizione à u novu guvernu in Kiev, stimulata da l’avvenimenti in Crimea, ma a rivolta si stalla solu in u Donbass. A guerra arrivò.
A guerra di Donbass hè oghji una guerra di bassa intensità, dopu chì u Protocolu di Minsk II hà mezzu congelatu u cunflittu: u linea di cuntattu hè appena spustatu dapoi, è i zoni ribelli sò oghji custituiti in dui republiche chì sò de facto indipendente, è cumprende pocu più di un terzu di tuttu u Donbass. Tuttavia, a pace l’accordi sò stati cumpleti solu parzialmente è l’ostilità ùn anu mai cessatu (da i dui lati), ma à menu ùn ci sò più operazioni maiò, è a cascata di morti da u principiu hà purtatu à a goccia (tragicu, ma goccia à a fine) : da più di 10 000 morti durante u primu annu è mezu di guerra, à uni pochi centu à l’annu da tandu.
In mancanza di offensive maiò, a Guerra in Donbass hè diventata in una guerra di trinchera. I pusizioni sò permanenti è u scopu principale hè di mantene u cuntrollu di u tarritoriu. Per avà. In a prima linea è longu a gran parte di a linea di cuntattu di 400 km, ci hè un grande quadru di trincee tortuose, rinfurzata cù legnu, è cù qualchi parte sottu a terra. In trincee ci hè tuttu per campà cù dignità, sippuru in modu rudimentale: camere, cucina, cabinetti, sala di pranzu, lavanderia è pusizioni di tiru. Quandu ùn ci hè micca sparatu, l’ore passanu pianu pianu, ma ci hè sempre un mumentu di u ghjornu quandu ci hè hè un focu incruciatu. Di solitu, quandu a fucillata cummincia, i suldati (quelli chì ùn sò micca in pusizioni di tiru) ùn sò in furia : si sà chì ci sò decine di millaie di suldati in fronte, è chì i dui lati sanu induve sò e pusizioni nemiche, s’ellu ci hè solu unu o dui o nimu morti ogni settimana, a cunclusione immediata hè chì spessu ùn sparanu micca per tumbà. È quandu l’esplosioni sò cumpianu, tuttu ferma listessu, à mezu à l’annoiu, è l’incertezza è a minaccia di un potenziale escalation futura.
Alfons Cabrera. Regione di Donetsk, Ucraina
Captions
01: I suldati di l’armata ucraina tentanu di distrughje u drone di i ribelli sustinuti da Russi nantu à a prima linea vicinu à Chermalyk, u 15 di nuvembre di u 2021.
02: Dui suldati di e Forze Armate Ucraine in pusizioni di cummattimentu in l’area di Krasnohorivka, u 22 di lugliu. 2021.
03: Veranda di una casa abbandunata à a periferia di Marinka, casa di suldati ucraini disposti à
u fronte, u 24 di lugliu di u 2021.
04: Un suldatu ucrainu in una trinchera vicinu à Marinka, u 24 di lugliu di u 2021.
05: Un suldatu di l’armata ucraina nantu à a riva di a terra di nimu, vicinu à Chermalyk, u 15 di nuvembre. 2021.
06: Un suldatu di e Forze Armate di l’Ucraina chì cummunicheghja cù i suldati in trincee, in prima linea vicinu à Chermalyk, u 15 di nuvembre di u 2021.
07: Un suldatu di e Forze Armate Ucraine chì tene palle da 12,7 mm da una mitragliatrice pesante DShK, à un pusizioni di tirò vicinu à Verkhnetoretske, l’11 di nuvembre di u 2021.
08: Un suldatu ucrainu in pusizioni di prima linea vicinu à Verkhnetoretske, l’11 di nuvembre di u 2021.
09: suldati ucraini nantu à una strada in a periferia di Verhknetoretske, daretu à e trincee, u Novembre 11 di u 2021.
10: Un suldatu di e Forze Armate di l’Ucraina osservendu à traversu u periscopiu e pusizioni di i pro-Ribelli russi, in trincee vicinu à Verkhnetoretske, l’11 di nuvembre di u 2021.
11: Un suldatu di l’armata ucraina in pusizioni di prima linea vicinu à Chermalyk, u 15 di nuvembre di u 2021.
12: Un suldatu ucrainu sintonizza u so Kalashnikov à una pusizione di cummattimentu in Marinka, u 19 di lugliu di u 2021.
13: Dui suldati di l’armata ucraina si preparanu à andà in una pusizioni di tiru nantu à a linea di fronte periferia di Marinka, u 24 di lugliu di u 2021.
14: Un suldatu ucrainu inspecciona un edifiziu bombardatu à u principiu di a guerra à a periferia di Krasnohorivka, u 22 di lugliu di u 2021.
15: Un suldatu di l’armata ucraina in una trinchera vicinu à Marinka, u 24 di lugliu di u 2021.
16: Dui suldati di e Forze Armate Ucraine in un dormitoriu in e trincee di Krasnohorivka, u lugliu
22 di u 2021.
17: Soldati ucraini in a cucina di e trincee vicinu à Verkhnetoretske, l’11 di nuvembre di u 2021.
18: Un suldatu di l’armata ucraina chì si riposa in un dormitoriu in trincee vicinu à Verkhnetoretske, u Novembre 11 di u 2021.

















