people on street with european union flag

A pulitica Unione Europea-Russia: Inchjuvata in u cunfrontu?

Street-Art anonimu è impegnatu, raprisintendu à Alexei Navalny surriende cù e mani in forma di core è u slogan “L’eroe di un tempu novu”, rafrisciatu di vernice giallu da l’autorità in menu di 90 minuti, hè diventatu “nurmale” in San Petruborgu.

L’avversariu di Vladimir Putin, incarceratu dapoi ghjennaghju, hè vultatu in Russia dopu à un tentativu d’avvelenamentu da l’agenti di u Serviziu Federale di Sicurezza (FSB). U «Prigiuneru di cuscenza» Navalny – nome datu da Amnistia Internaziunale à i prigiuneri pulitichi – serve avà una pena di dui anni è mezu in un campu di travagliu induve a so salute si deteriora significativamente, cù gruppi à prò di i diritti umani accusanu l’autorità russe di fà usu di a tortura contr’à ellu.

In queste circustanze, a relazione tra l’Unione Europea è a Federazione russa ùn hè micca cusì tranquilla. L’Unione Europea si dumanda avà chì strategia aduttà per e relazioni cù a Russia. St’ultimi anni sò stati marcati da un antagonisimu crescente trà l’UE è a Russia, ma sò stati ancu marcati da una visione di rinnovu bilaterale, ancu dopu un longu periodu seccu in e relazioni reciproche.

L’Unione Europea : cundannata à esse in un cunflittu durevole incù a Russia di Putin ?

« Ti tengu caru, manch’eiu » : e fasi storiche di e relazioni UE – Russia

In u periodu di l’ultimi trenta anni, pudemu nutà duie fasi di e relazioni bilaterali UE-Russia, luttendu avà cù una terza:

In a prima fase di avvicinamentu, dopu à a fine di a Guerra Freta, sia a Russia sia i so partenarii europei si sò sentiti uniti da una visione cumuna è di cunvergenza futura trà a Russia è l’UE, una prospettiva di un avvene cumunu di i paesi fermamente ancurati in u dirittu internaziunale è i valori di a demucrazia custituziunale.

Sta visione speranzosa hè calata è, à partesi da u 2007, sò entrati in a fase di l’ultima speranza : Putin hà fattu accusazioni dure contr’à l’Occidente à a Cunferenza di Sicurezza di Munich 2007 chì implicava chì l’Europa era à u principiu di una nova Guerra Freta. Tale retorica, è ancu contrattempi antidemucratici in Russia è e so azzioni aggressive in Cecenia è in u Caucasu Meridionale, anu gravemente dannighjatu a fiducia trà a Russia è l’Unione. Eppuru, ci era ancu una speranza chì a Russia pudessi vultà à a strada di a cunvergenza per mezu di più impegnu o più pressione.

Benchì sia profondamente dannighjata, sta speranza hà sopravvissutu à l’occupazione di a Georgia in Russia in u 2008. Hè stata, tuttavia, sdrughjita è infine distrutta durante u terzu mandatu di Putin cum’è Presidente per via di ripressioni dumestiche, di pulitiche aggressive in Siria, Libia, è altri cunflitti, è l’occupazione è a guerra di a Crimea in Ucraina, è dinò l’atti d’intimidazione versu i paesi di u Partenariatu Orientale è i Stati membri di l’UE. Quest’ultima sfida a sicurezza, a pace è a stabilità naziunale, regiunale è internaziunale, è dunque l’interessi di l’UE. L’UE hè stata ancu disencantata da l’assassini di critichi di u guvernu russu in u Regnu Unitu è ​​in Germania, è l’attacchi di cibercriminalità russa in Europa è in i Stati Uniti.

D’altronde, l’affare Alexeï Navalny rinforza solu u parcorsu digià bellu iniziatu di una Russia più radicale. In fatti, una legge hè in preparazione in Russia chì prevede di pruibisce à e persone implicate in urganizazioni classificate cum’è “estremiste” d’esse eletti deputati. Stu testu hè in realtà destinatu à i sustenitori di l’avversariu Alexeï Navalny. A legge, chì serà esaminata da a “Dumà” – a camera bassa di u Parlamentu russu – averà una applicazione retroattiva, vale à dì chì pò arritrosarci à e persone chì anu occupatu una pusizione di responsabilità in una urganizazione. L’avversariu di u Kremlin, incarceratu dapoi ghjennaghju, avia l’intenzione di presentà i so candidati à l’elezzioni legislative di settembre 2021 o di sustene quelli di altre furmazioni più capaci di batte i raprisententi di u partitu di Putin.

Questu avvenimentu si svolge in un cuntestu di cunfusione trà liberalisimu è demucrazia, mantenutu sapientemente da partiti cum’è u Fidesz in Ungheria, o u PiS in Polonia. Per Ryszard Legutko, eurodeputatu, l’Unione Europea prumove un agenda liberale di manca nantu à e questioni sucietali, chì duverebbe esse resistutu. Questa tensione basata nantu à l’identità si verifica in questi paesi sfidendu u mudellu demucraticu liberale. L’attentati à i contraputeri sò, à l’ochji di sti dirigenti, a risposta à a vuluntà pupulare espressa da l’urne. Sò ancu mezi per rifrinà u liberalismu è per priservà i valori tradiziunali cum’è a Chjesa, a famiglia è a nazione.

L’attentati à i contraputeri sò, à l’ochji di sti dirigenti, a risposta à a vuluntà pupulare espressa da l’urne. Sò ancu i mezi per rifrinà u liberalismu è priservà i valori tradizionali cum’è à Chjesa, a famiglia, è a nazione.

A fase attuale di disillusione hè principiata. Putin hà postu u so paese cum’è un avversariu per l’UE. Hè cum’è l’UE avia da ammette chì a Russia avia cessatu di esse un partenariu strategicu è ùn diventerà micca unu per u futuru prevedibile. Micca finchè ella ricusa di abbandunà a so pulitica d’agressione. A fiducia reciproca hè sparita.

Ùn ci hè avà nisuna possibilità chì a Russia sia integrata in a cumunità euro-atlantica di valori in un futuru prevedibile. Per u guvernu russu, rispittà ancu i standard minimi di u dirittu internaziunale è di i diritti umani pare inaccessibile à questu puntu. Ma a prospettiva di a Russia di unisce e forze cù a Cina per smantellà tali standard per mezu di ghjochi autoritarii di grande putenza pare di più in più realistica.

Allora hè u mumentu di interrugazioni per l’Europa nantu à a strategia da aduprà di fronte à l’agressioni recenti chì attraversanu a linea rossa di l’UE. A vuluntà di l’Europa di furmà e relazioni cù a Federazione Russa ùn serà micca à u detrimentu di a pace, a stabilità, a suvranità, u dirittu internaziunale è i diritti umani. Mentre a Russia minaccia di più in più i diritti umani, l’Europa ùn accetta a discriminazione basata su razza, etnia, linguistica, orientazione sessuale o identità di genere, neanche l’accasciamentu di tutti i contraputeri, alimentendu una atmosfera d’angoscia induve u semplice impegnu politicu hè diventatu periculosu. 


Oghje, l’Europa cuntinueghja à mustrà sulidarità è sustegnu à a sucetà civile. Finanziariamente ma ancu in modu immateriale. Inoltre, u travagliu cù l’ONG hè sempre in corso. L’Europa dumanda una architettura di pace europea post-Guerra Freda, cum’è scrittu in a Carta di Parigi, mantenendu sempre u dialogu quandu hè pussibule, è rinforzendu e relazioni cù a sucietà civile russa.

À seguità. U passu prossimu? L’elezzioni legislative di settembre 2021. Putin hà dighjà avvertitu e putenze straniere contr’à eventuali tentativi d’interferisce in a campagna “pulitica”.

APPENDICE

Per amparà di più, truvate un podcast da u Serviziu Parlamentariu Europeu di Ricerca nantu à e relazioni pulitiche trà l’UE è a Russia:

Riassuntu di u Serviziu di Ricerca Parlamentariu Europeu:

Anaïs VOY-GILLIS, L’union européenne à l’épreuve des nationalismes, 3 juin 2020, Rocher Eds Du. 

Lasciate un cummentu ?

Questo sito usa Akismet per ridurre lo spam. Scopri come i tuoi dati vengono elaborati.