A situazioni attuali in Scozza di pettu à u Brexit

U 28 di Ghjunghju di u 2016, una vera rivuluzioni custituziunali hè accaduta à u Reamu Unitu. Dopu à un dibattitu custituziunali tesu, u parlamentu scuzzesu, chì si trova in Holyrood, in Edimburg, hà datu mandatu à a prima ministra di u rughjoni, Nicola Sturgeon, da neguzià direttamenti in Brussela i rilazioni futuri trà Scozza è Unioni Aurupea. Soli i Cunservatori Scuzzesi anu vutatu contru, prupunendu chì a Scozza niguziessi ind’u quatru di a squadra britannica. St’ultima pruposta era cunforma à u « Scotland Act » di u 1998, chì avia difinitu i cundizioni di a « devuluzioni » di u puteri trà Londra è Edimburg : u guvernu britannicu hè u soli abilitatu à trattà l’affari internaziunali.

U Parlamentu d’Holyrood hà datu à u so guvernu una missioni internaziunali da neguzià un accordu strà sfarenti da quiddu chì u guvernu britannicu devaraà visà s’eddu dicida di piddà in contu u referendum di u 23 di Ghjunghju. A SCozza è u Reamu-Unitu ùn anu allora più a stessa pulitica frustera. Ghjè una situazioni chì s’avvicina da a ruttura custituziunali. In stu cuntestu, a visita di u presidenti di l’Irlanda stu marcurià u parlimenti scuzzesu, a prima pà u capu di Statu frusteru, diventa strà partiulari. Tandu, Nicola Sturgeon hè adnata à Brusseal incù ughjettivu di prisirvà a pusizioni di a Scozzainde l’Unioni Aurupea, d’accunsentu incù u votu di l’alittori di u rughjoni chì anu dicesu di stà inde l’UA à 62 % contru à 51,9% di voti da sbandunà u Reamu-Unitu. Di manerauffficiali, ciò chì si passa ùn tratta ne d’indipindenza ne d’un referendu novu. Nicola Sturgeon hà chjamatu u 28 di ghjunghju un cunsigliu d’esperti da sapè comu rialisà à u meddu l’ughjettivi aurupei di u guvernu scuzzesu.

Unu di l’uzzioni annantu à i quali a pressa è l’espertitravaddani oghji hè d’utilizà l’articulu 29 di u Scotland Act chìdici bè chì u parlimentu scuzzesu ùn pò piddà nisuna dicisionicuntrarua à a ligislazioni di l’UA. In casu di brexit, st’articuludivarà essa amendatu. Ma da amendà lu, ci voli prima l’accordu di u parlimenti d’Holyrood chì riccusarà stucambiamentu. Pudemu allora imaginà quissa custruzzioni : aScozza saria sempri ubligata d’accittà a legislazioni di l’UA senza faci ni parti, parchì u Reamu-Unitu avaria abandunnatul’UA. U statutu di a Scozza saria guasgi u listessu (annantu à u pianu puliticu) cà quissu di u Montenegro o di u Kosovo (annantu à u pianu munetariu), par via chì sti paesi ani adupratu l’euro cum’è muneta senza fà parti di a zona euro di manera formella.

Ma stu pianu t’hà parechji debilezzi. U parlimenti di Westminter (quiddu di u Reamu-Unitu) dicidi è pudaria impona u scambiamenti di u Scotland Acr senza l’accunsentud’Holyrood. Ma comu u parlimenti britannicu hè pro-UA, pudaria essa d’accunsentu incù sta situazioni da chì l’UA tinissi una « basa ligala » drentu à u Reamu-Unitu. Ci vulariadinù à dicida ciò chì accadarà in Scozza s’eddu ci hè un cunflittu trà a legislazioni vutata inde l’avvena à Westminster è quidda stabilita in Brussela. È s’eddu ùn ci era più libara circulazioni trà Reamu-Unitu è UA, a Scozza saria inde a situazioni attuali, ubligata à sceglia trà a so appartinanza britannica è aurupea.

Sta pussibilità pari dunqua difficiuli à urganizà. L’alternativa sarà allora l’urganizazioni d’un rifarendu duranti i neguziazioni di separazioni è a spiranza chùi l’UA sighi d’accunsentu di cunsidarà a Scozza cum’è un « statu successori » di u Reamu Unitu è, cusì, di stà inde l’UA. S’eddu ci saria un votu, i sundagi assicurariani una vittoria à l’indipendenza ind’una pupulazioni trumatizata da u Brexit. St’uzzioni hè stata evucata da u prisidenti di u gruppu ALDE Guy Verhodfstad chì, d’altrondi, devaria essa unu di i negoziadori di u parlamentu aurupeu inde u quatru di u Brexit, è dinù pà l’Austria. Ma hè ricusata da Mariano Rajoy, u prisidenti du u guvernu spagnolu. Madrid ùn voli nisunu pricidenti da i quali l’indipindintisti catalani si pudariani ghjuvà da fà riccunoscia un statu catalanu inde l’UA.

L’ultima pussibilità sarà dunqua chì a Scozza abandunessiu Reamu-Unitu dopu à un rifarendu, piddessi a soindipindenza è spunessi una dumanda d’adesioni in regula. Ma, cusì, a campagna rifarendaria saria di più dilicata, chìl’accessu à l’UA ùn saria utinuta senza nudda. Quì, torna u a volta, a Spagna risicheghja d’impedì ogni tintativa catalana è di renda a via di a readisioni scuzzesa stràa difficiuli…

Di u cantu di l’istituziobi aurupei, ci sò dui pusizioniupposti. A prima hè una certa ritinuta di pettu à i dumandiscuzzesi, l’altra hè una certa brama chì t’hà pà scopu di « puniscia » u Reamu-Unitu di u so votu di u 23 di ghjunghju.Cusì, Donald Tusk, u prisidenti di u Cunsigliu di l’UA mn hàvulsutu riceva Nicola sturgeon,, ghjudichendu ch’`ùn eramicca tempu. Ma, d’un cantu, Martin Schulz, prisidenti di u parlimenti aurupeu, hà bè vulsutu stà la à senta. Pà ciò chìcuncerna Ghjuvan-Claudiu Juncker, u prisidentiu di a Cumissioni, hà accitatu di dscorra incù Nicola Sturgeon da parlà di « pulitica righjunali » allora ch’eddu t’avia interidtu à i so squadri di dialugà incù rispunsevuli britannichi. Ghjuvan-Claudiu Junckerpensa allora chì Nicola Sturgeon ùn hè unarisponsevuli britannica, ma scuzzesa, dunqua, vulendu parlà di « rughjoni », ùn a cunsidireghja più cum’è britannica… Hàdettu ancu ch’eddtu starà à senta à i dumandi scuzzesi à a fini di l’incontra, altrimentu accetani una certa autunumia scuzzesain pulitica stragnera, d’accunsentu incù u votu di u parlimentidi Holyrood.

In rialità, l’istituzioni aurupei è sopra tuttu a cumissionisò stati sunnati da u votu britannicu è a Scozza hè pà eddi un mezu di prissioni annantu à Londra è i neguziazioni. U scambiamenti di pusizioni di a Cumissioni è di parechji statimembri annantu à a quistioni scuzzesa ne sò a prova. L’UA avia presu partitu di u cantu di u mintinimenti di a Scozza inde u Reamu-Unitu in u 2014, pridisendu una sclusioni di a Scozza di l’UA s’eddu ci era un votu pà l’indipindenza è un disastru icunomicu s’edud ci era separaioni. Ma, dapoi u 2014, incù a caduta di u prezzu di u petrolu, a forza icunomicu d’unaScozza indipindenta hà riculatu di più, è incù eddal’espurtazioni scuzzesi versu à l’UA. A quistioni munetaria, ghjudicata strà impurtanti à l’epica, ferma quì. U prisidenti di a Cumissioni, Jose Manuel Barroqo, avia riccusatu di riceva u primu minnistru scuzzesu di l’epica, Alex Salmond, comuGhjuvan-Claudiu Juncker ricusa di riceva l’autorità catalanioghji. Subbitamentu, Brussella accoglia Nicola Surgeon è pari essa intusiasta pà l’indipindenza senza parlà di i risichi di separazioni chì stani sempri quì.

Lasciate un cummentu ?

Questo sito usa Akismet per ridurre lo spam. Scopri come i tuoi dati vengono elaborati.